REFORMER-TRÆNING PÅ FREDERIKSBJERG FYSIOTERAPI

På Frederiksbjerg Fysioterapi har vi et varieret tilbud i træningen på Reformeren. Træningsbænken der udvider perspektivet af Pilates træningen fra Matwork over Bold-pilates til en mere dynamisk træningsform med udgangspunkt i Pilates øvelser og værdier.

Opdaterede holdplaner over hvornår de forskellige instruktører har hold findes under Menupunktet Reformer Pilates eller HER

Vores instruktører har forskellig baggrund hvilket også afspejler deres tilgang til undervisningen på de forskellige hold.

Samara er uddannet Pilates og Reformer Pilates instruktør på Masterniveau og har selv holdt kurser og uddannet instruktører indenfor Pilates og Reformer Pilates. Samara har desuden baggrund i dansens verden.
På Samaras hold kan du blive udfordret med teknisk krævende øvelser og det er ofte mere styrke og teknik fremfor pulstræning. Samara har desuden også et Jump-hold hvor pulsen kommer helt op.
Samara giver også individuelle forløb som Personlig træner indenfor Pilates, Reformer Pilates og Barre-træning. Spørg på klinikken.

Susanne er uddannet Reformer Pilates instruktør fra Free Spirit hvor hun har undervist i 4 år inden hun gik på barsel. Susannes tilgang til træningen er både det tekniske, styrken og puls. P.t. arbejder Susanne mest som vikar.

Katharina er uddannet i Pilates Matwork fra Institut i Prag, hvor hun også har undervist 5 år i Reformeren. I Prag arbejdede og underviste hun også på en Klinik for Fysioterapi ligesom her. Hendes tilgang til Reformer træning vil tage udgangspunkt i det klassiske men også med Power.
Katharina giver ligesom Samara også individuelle forløb i Matwork og Reformer Pilates.

Katharinas undervisning vil hovedsagelig foregå på engelsk. Hun er ved at lære dansk. Katharina er desuden cand. psyk fra universitet i Prag.
Katharina skriver selv: My name is Katerina and I´m 26 years old. I come from Czech republic where I started teaching pilates in 2012 (while studying psychology). I taught in a pilates center focused on fysiotherapy approach. I took my pilates education in Prague where I got license for MAT pilates in 2018. I´ve been teaching reformer pilates for individuals since 2013 and for small groups since 2015.

Helene er vores nyeste skud på reformerstammen. Hun har nu fået fast hold torsdag eftermiddag for let øvede med jump. Helene arbejder mere fitness orienteret med Reformeren og “giver den lidt gas”, men stadig med udgangspunkt i de grundlæggende øvelser.
Helene læser erhvervsøkonomi, HA på Aarhus Universitet og er uddannet i Reformer Pilates hos Free Spirit i Risskov.

Jane, Line og Søren-Peder er uddannede fysioterapeuter med efteruddannelse i Fysio-Pilates og Reformer Pilates fra Free Spirit og andre træningsformer. Vi laver både patient relateret træning og ”rask-træning”.

Jane giver den lidt gas på tirsdagsholdet med godt tempo men stadig med korrektion af teknikken og brug af forskellige redskaber. Som kontrast til dette underviser Jane også i efterfødselstræning på Reformeren. Disse hold kører som forløb med 10 x. Se mere nedenfor

Line har to formiddagshold for begyndere og let øvede. Begge grupper er med udgangspunkt i seniortræning.

Søren-Peder har et nybegynderhold hver onsdag og fredag eftermiddag er det for let øvede men også hensyntagende. Søren-Peders tager ofte udgangspunkt i de grundlæggende øvelser for Reformer træningen med megen guidning undervejs for indlæring og fokus på teknikken.

På alle holdene bliver der i varierende grad brugt redskaber som Pilates stokken, Pilates cirkelen, elastikker, Redondo bolde, Foamroller og lign.

Vi håber at I alle får nogle gode og inspirerende træningstimer med vores dygtige instruktører.

Fysio Reformer Efterfødsel
“Fysio Reformer Efterfødselshold ” Holdet henvender sig til dig, som vil i form efter fødslen. Bækkenbunden har under graviditeten været udsat for stor belastning, så det er vigtigt at gå i gang med bækkenbundstræningen for at forebygge vandladningsproblemer og nedsunken underlivsorganer. Pilates efterfødselstræning er særdeles velegnet til dig, der hurtigt og effektivt vil i god og stærk form igen. Træningen hjælper dig med at genopbygge din krop indefra og ud.De små guldklumper er naturligvis velkomne, og der er masser af plads til barnevogne i gården. Hvis ikke du har haft komplikationer efter fødslen, kan du starte træningen 6 uger efter fødslen.