Frederiksbjerg Fysioterapi benytter Power Laser Pro 500 og Power Laser 1500.

Laser er en behandlingsform vi bruger primært på akutte skader hvor kroppen allerede selv er i gang med at ophele, laseren sparer tid og forbedrer kroppens opheling ved at reducere arvævsdannelse. Laserbehandling:

HELER: Laserterapi accelererer den naturlige helingsproces og reducerer derved helingstiden – typisk fra uger til dage. Dette gælder alle akut opståede skader såsom forstuvninger, ledbåndsskader, slag og stød, ja selv knoglebrud.

NORMALISERER: Ved ensartet gentagne bevægelser overbelastes vævet og der opstår en reaktion i form af en inflammation. Dette gælder f.eks. tennisalbue, golfarm og musearm. Laserterapi dæmper og normaliserer den overreaktion, som inflammationen er udtryk for.

LINDRER: Laserterapi stimulerer dannelsen af endorfiner, som virker naturligt smertestillende. Desuden dæmpes vævets reaktion ved autoimmune reaktioner. Ved f.eks. mindre brandsår forsvinder smerten næsten øjeblikkeligt.

STYRKER: Det naturlige immunforsvar styrkes og medvirker dermed til at bekæmpe betændelsestilstande særdeles effektivt. Derfor heler ellers uhelbredelige skinnebenssår på få uger, ligesom acne (bumser) forsvinder på få dage. Virusangreb såsom herpes simplex bekæmpes ligeså effektivt. Ofte så effektivt, at udbruddet aldrig kommer igen.

STIMULERER: Laserterapi stimulerer dannelsen af kollegent væv. Derfor heler f.eks. operationssår op langt hurtigere og med mindre, næsten usynlig ardannelse.

ANVENDELSER:
Sportsskader